Monday 8 July 2013

Pengalaman Menjadi Chef

Masakan, memasak dan wanita amat sinonim sekali. Kemahiran memasak amat penting demi menambat hati sesiapa saja yang memakan hasil air tangan anda. Menariknya kini, kemahiran ini bukan lagi menjadi aktiviti kegemaran kaum wanita malah kaum lelaki turut ikut serta. Namun demikian, adakah wanita masa kini benar-benar mahir memasak ?
Persoalan ini agak kelakar bagi saya. Walaupun kini saya telah berusia 31 tahun, belum pernah sekalipun saya memasak sebiji kek! Sangat lucu rasanya. Selepas terhasilnya quilt ini saya berasa teruja pula. Manakan tidak, motif cup cake pada bahagian tengah quilt saya hasilkan menggunakan teknik applique yang kemudiannya saya turut kombinasikan dengan fabrik bermotifkan cup cake. Mungkin pada masa ini saya tidak mampu menghasilkan cup cake yang sebenar tapi saya yakin quilt bermotifkan cup cake ini telah mencairkan imaginasi anda untuk segera mencari cup cake!
Oleh : Nani

No comments:

Post a Comment